بهترین روش برای برش فلزات

 

     در برش لیزری از یک خروجی قوی لیزری که بر روی جسم تابیده می‌شود استفاده می‌شود و برای خالی کردن مسیر برش از ضایعات از فشار گاز کمک می‌گیرند.
    ساده ترین نوع دستگاه های برش لیزری دستگاه های دو آینه موازی هستند که با تشکیل یک محیط فعال بین دو آینه روند تابش و بازتابش را تقویت می‌کنند تا باعث ایجاد عمل لیزش شوند.در دستگاه های برش لیزر نیز همانند بسیاری از دستگاه های امروزی از فن آوری CNC  برای سرعت بالا و خروجی یکسان بهره می‌گیرند.
     در برش لیزر ،نیازی به شیوه های سنتی (قالبسازی و پرسکاری) نیست و قطعات بعد از برش لیزر CNC نیاز به ماشین کاری مجدد ندارند. هیچ گونه سوختگی بر روی سطح کار و پلیسه پشت کار مشاهده نخواهد شد.
     در برش توسط اشعه ليزر، از آنجا که اشعه به صورت کانونی می‌تابد، قطعات قبل و بعد از برش تغییر دمای نا محسوسی دارند در نتیجه خواص مكانيكي و فيزيكی متریال مورد استفاده حفظ می‌گردد.

     با توجه به توان بالای منبع تولیدکننده ليزر دستگاه هاي ليزر سرعت بالایی براي برش  قطعات دارند.در تكنولوژی برش ليزر فلزات، طرح های پيچيده و نقشه های دو بعدی و هر نقشه طراحی شده توسط ابزاری مثل اتوکد و... به راحتی قابل پیاده سازی می‌باشند.
    در برش ليزر فلزات بر روی قطعه ای که برش می‌خورد هیچ گونه فشار فیزیکی اعمال نمی‌شود و در نتیجه شاهد له شدگی در لبه های قطعات نخواهیم بود.فلزات با دقت بسيار بالایی بریده می‌شوند که این دقت برحسب ضخامت قطعه متفاوت می‌باشد.
    برش لیزری در مواردی کاربرد دارد که کاربر بخواهد فلزات با ضخامت متفاوت را برش بزند و نیز زمانی که تلورانس مورد نظر پایین است یا به عبارتی دقت برش بالا باشد. البته دستگاه های لیزری وجود دارند که قادر به برش فولاد تا چند سانت نیز هستند، اما به دلیل هزینه خرید و نگهداری زیاد و مصرف برق بالا، استفاده از آنها مرسوم نیست.

آخرین مطالب

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش